Marouane Chamakh

Marouane Chamakh
Marouane Chamakh

maandag 15 november 2010

Marokko met Chadli en Chamakh

Het Marokkaanse elftal zal op 17 november van dit jaar oefenen tegen Noord-Ierland. Dit laat de site Marocfootball.info weten. Dit zal de eerste wedstrijd moeten zijn met Eric Gerets op de bank bij de ''atlasleeuwen''.Marokko is bezig met de voorbereidingen voor de Noord Afrikaanse derby tegen Algerije in maart.

Eén van de wedstrijden die Marokko hierop moet voorbereiden is tegen Noord-Ierland. Dit zal ook de wedstrijd moeten zijn voor spelers als Aissati, el Kaoutari, Amrabat en Carcela om te debuteren in de selectie.

Verder is de FRMF een wedstrijd aan het plannen in februari 2011 tegen Tunesië of Egypte. 
[kop]Marokko: [/kop] \'\'Marokko oefent op 17 november tegen Noord-Ierland\'\'
Marokko met Marouane Chamakh

De FRMF bevestigt het oefenduel tussen Marokko en Noord-Ierland. De wedstrijd zal worden gespeeld in Belfast

Nacer Chadli is door bondscoach Eric Gerets van Marokko opgenomen in diens voorlopige selectie voor de interland van woensdag 17 november tegen Noord-Ierland in Belfast.
Als de geboren en getogen Belg (21) deze week in de definitieve selectie wordt opgenomen, gaat hij op de uitnodiging van Gerets in.
“Ik zie het als een ideale kans om sfeer te proeven bij het Marokkaanse elftal,” zegt Chadli in het nieuwe magazine van NUsport.
“Van het Belgische elftal ken ik al wat spelers, van het Marokkaanse nog niet. Ik kan hen nu leren kennen en zien hoe alles bij het Marokkaanse team is geregeld.”
Debuut

De deur naar het Belgische nationale elftal houdt hij open. Aangezien het in Belfast om een oefenwedstrijd gaat, mag Chadli ook na een debuut voor Marokko in Noord-Ierland nog voor de Rode Duivels spelen. “Ik maak pas een definitieve keuze als ik zeker weet wat het beste voor mijn carrière is.”

Bondscoach Georges Leekens van België vertelde FC Twente-trainer Michel Preud’homme, die Chadli adviseerde voor zijn geboorteland te kiezen, dat hij binnenkort naar de club komt voor een gesprek met de aanvaller.
Eerder sprak Chadli al met Gerets. “Ik win hier en daar advies in, maar ik moet straks zélf de beslissing nemen,” zegt Chadli. “Ik laat me niet opjagen.”