Marouane Chamakh

Marouane Chamakh
Marouane Chamakh

vrijdag 3 december 2010

Marouane wil topschutter worden in dienst van Arsenal

Marouane Chamakh voelt zich na een half jaar meer dan thuis bij zijn nieuwe werkgever Arsenal. In de afgelopen vijf competitieduels was hij vier keer trefzeker en daarmee nestelt hij zich bij de beste schutters van de Premier League. "Ik ben nooit een goalgetter geweest, maar het zou mooi zijn om dit seizoen vijftien à twintig keer te scoren", zegt hij op de officiële website van Arsenal.

Halverwege het seizoen staat de teller van Chamakh op tien competitietreffers. De spits kwam deze zomer transfervrij over van Girondins Bordeaux en groeide onder trainer Arsène Wenger direct uit tot een publiekslieveling. "Ik denk dat dat vooral komt door mijn tomeloze inzet", vertelt de Marokkaan. "Iedere wedstrijd geef ik tweehonderd procent. Het ligt niet in mijn aard om de kantjes eraf te lopen."

Het welkomstontvangst droeg bij aan de goede vorm van Chamakh. "Toen ik hier voor het eerst kwam, kende ik nog niemand. Maar iedereen heeft me een geweldig gevoel gegeven. Ik heb me snel aangepast en dat maakt het een stuk makkelijker om mezelf te uiten. Persoonlijk gaat het dus goed, maar ik ben nooit helemaal tevreden."