Marouane Chamakh

Marouane Chamakh
Marouane Chamakh

vrijdag 15 oktober 2010

Robin heeft eigen tribune

Robin van Persie heeft donderdag 14 oktober het nieuwe supportershome van Excelsior officieel geopend. De aanvaller van Arsenal en Oranje kwam in de jeugd uit voor de Kralingse club. In het supportershome onthulde hij een levensgrote foto van hemzelf in actie voor Arsenal. Naast deze afbeeldingen hangen twee grote afdrukken van de jonge Van Persie in Excelsior-tenue.
Bij de foto's hangt een tekst van de voetballer zelf, waarmee hij zijn dankbaarheid uit over de opleiding die hij in Kralingen heeft genoten:

Als kleine jongen bij Excelsior droomde ik van waar ik nu ben. Nu droom ik om voetbal altijd te kunnen blijven beleven als kind van toen. Puurheid en passie voor het spel. Meer dan winnen of verliezen. Voetbal geven wat het mij geeft:
LIEFDE
Bedankt voor de mooie jaren en voor het leggen van de basis voor mijn carrière.
Robin van Persie

Robin van Persie TribuneExcelsior en Robin van Persie hebben een bijzondere band met elkaar en om deze nog eens extra te benadrukken draagt de Zuid-tribune vanaf heden de naam van de international. De onthulling van de nieuwe naam van de tribune werd verzorgd door een aantal van de jongste voetballertjes van Excelsior.
Robin van Persie: ,,Ik ben ontzettend trots om ambassadeur te zijn van Excelsior. Het is een hele eer voor mij. Ik kijk nog altijd met veel vreugde terug op de jaren die ik hier heb gespeeld. Ik voel nog steeds hetzelfde voor de club als toen en voel me nog steeds enorm met Excelsior verbonden. Daarom ben ik er trots op om op deze manier betrokken te blijven bij de club.''
Algemeen directeur Simon Kelder: ,,Als ambassadeur van Excelsior zal Robin zijn medewerking gaan verlenen aan veel activiteiten op het gebied van jeugdvoetbal, maatschappelijke doelen en commerciële zaken. Wij zijn heel erg trots dat een voetballer uit onze jeugdafdeling, die het zover heeft geschopt, nu iets voor onze club wil betekenen. Daar zijn wij vereerd mee en ik ben er zeker van dat dit voor onze club heel veel betekent.


..


Robin en zijn vader Bob